Zelena ekonomija predstavlja ekonomski model koji promovira rast i razvoj uz istovremeno očuvanje prirodnog kapitala i dobrobiti ljudi. Za preduzeća, prelazak na zelenu ekonomiju nije samo dobra stvar za planetu, već i pametna poslovna odluka. Evo i zašto:
- Smanjenje troškova – zelene prakse kao što su povećana energetska efikasnost i smanjenje otpada mogu značajno smanjiti operativne troškove preduzeća. Na primjer, preduzeće može reducirati svoju potrošnju energije tako što će ugraditi LED rasvjetu i isključivati nepotrebne uređaje. Također može ponovo koristiti određene materijale u procesu proizvodnje ili ih reciklirati kako bi se stvorili novi proizvodi.
- Smanjenje rizika – zelena ekonomija znači prilagođavanje klimatskim promjenama i drugim ekološkim izazovima. Proaktivne kompanije koje se okrenu održivosti bolje su pozicionirane da se suprotstave budućim rizicima. Na primjer, preduzeže koje se bavi proizvodnjom hrane može smanjiti rizik od nestašice vode smanjenjem potrošnje vode u svojim proizvodnim procesima i ponovnom upotrebom otpadne vode za navodnjavanje.
- Povećana tržišna potražnja – potrošači sve više traže proizvode i usluge održivih brendova. Prelazak na zelenu ekonomiju može vam pomoći da privučete i zadržite svijesne kupce. Na primjer, preduzeće koja proizvodi odjeću može zadovoljiti potražnju za održivim proizvodima smanjenjem otpada tkanine tokom proizvodnje i ponovnom upotrebom starih materijala za stvaranje novih kolekcija.
- Pristup zelenim finansijskim sredstvima – finansijske institucije sve više nude povoljnije kredite i investicije kompanijama koje se bave održivim praksama. Preduzeće koje pokazuje smanjenje emisija i ponovnu upotrebu resursa u svojim proizvodima atraktivnije je za zelene investitore.
- Izgradnja ugleda – zelene prakse mogu poboljšati javnu sliku preduzeća i pomognu vam da se istaknete od konkurencije. Preduzeže koje se zalaže za smanjenje ekološkog otiska i ponovnu upotrebu materijala može izgraditi reputaciju društveno odgovornog preduzeća.
- Atraktivnost zaposlenih – talentirani radnici sve više žele raditi za kompanije koje dijele njihove vrijednosti o održivosti. Zelena poslovna praksa može vam pomoći da privučete i zadržite najbolje radnike.
Prelazak na zelenu ekonomiju može biti izazovan, ali potencijalne koristi su značajne. Implementacijom održivih praksi koje se zasnivaju na načelima [reduce] smanjenja, [reuse] ponovne upotrebe i [recycle] recikliranja, kompanije mogu smanjiti troškove, upravljati rizicima, povećati tržišni udio, poboljšati svoj ugled i privući talente. Zelena ekonomija predstavlja pametniju poslovnu budućnost.
Investicijska fondacija Impakt je u svom radu posvećena ciljevima održivog razvoja i u svoju metodologiji primjenjuje koncept 3R (Reduce, Reuse, Recycle) te zasigurno doprinosi postizanju globalnih Ciljeva održivog razvoja i jačanju zelene ekonomije.